zaterdag 8 september 2012

Reizen!

Hoever ben je bereid te reizen voor je werk?
Ik ben nogal makkelijk, ik hou namelijk van reizen. Ik vind niets zo heerlijk om na mijn werk nog even onderweg de dag te laten passeren.
Maar je moet ook realistisch zijn. Als ik een leuke vacature zie met als standplaats groningen, dan wordt dat dus niets. Niet omdat ik niet geschikt ben of WIL reizen, maar puur praktisch. Dat zou namelijk betekenen dat ik niet op tijd voor de klas kan staan. Verder is het nog afwachten wat er gaat gebeuren met de reiskosten. Mag je die blijven aftrekken? Of komt dat uit eigen zak? Dat zou betekenen dat ik een deel salaris zou moeten inleveren en dat kunnen we ons niet veroorloven. Reisafstand is dus beperkt. Wat wel zou kunnen is dat de werkgever als secundaire arbeidsvoorwaarde je een abonnement geeft. Nou ja, dat is nooit geven, maar meer loon in natura. Maar goed, dan komt het niet uit eigen zak. In ieder geval niet helemaal.
De noordgrens van mijn zoekgebied is delft/den haag, aan de zuidkant ga ik niet verder dan spijkenisse. Westelijk wordt ik begrensd door de Noordzee, dus dat is makkelijk en ten oosten wordt het Dordrecht. Misschien Breda ten zuid-oosten, maar dan moet het wel een superbaan zijn.
In ieder geval zijn al die plaatsen in ongeveer een uur te bereiken met openbaar vervoer.
Geen rijbewijs, weet je nog?
Dat brengt me op een ander stuk: reizen voor je werk. Wil ik ook best, maar ook hier zit er een grens aan. Ik had bijvoorbeeld een baan aangeboden gekregen als ambulant begeleider, maar daar had ik echt een auto voor nodig. Ik zou dan naar kleine gehuchten buiten de randstad moeten waar misschien een keer per uur een bus komt, als er al een bus komt. Niet echt handig dus, en ook zeker niet efficiƫnt.
Maar goed, van hier uit een straal van zo'n 20/25 kilometer.

Dan ben ik er nu wel. Mijn ideale baan:
- coaching; SMW, Trainingen, schoolbegeleidingsdienst, zorgcoordinator, intern begeleider, ambulant begeleider, trajectbegeleider, etc
- lesgevend op voortgezet onderwijs of MBO; Nederlands, rekenen, LLB, maatschappijleer, aardrijkskunde.
- lesmateriaal ontwikkelen; bijvoorbeeld bij een museum of educatieve uitgeverij
- in de cultuur; bijvoorbeeld rondleidingen in een museum
- in een straal van maximaal 20 kilometer van huis. Eventueel uitloop naar 25km, maar dat is het maximum!


En dan nu een afspraak met mijzelf maken dat ik me ook aan deze criteria houd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten