vrijdag 21 september 2012

Hoge hakken, solliciteren, grote zonen, vaatwassers en nasi

Breda, daar ga ik vandaag naar toe. Een vacature via Maandag, een van de detacheerders waar ik wel tevreden over ben. Het is voor een school in Breda. Ik voel de zenuwen al opkomen. Rustig Nouk, rustig. Alles staat klaar, tas, diploma's en c.v. in de tas, folders over de school geprint, doorgelezen en aantekeningen gemaakt, vragen opgesteld, de garderobe uitgezocht. En dan komt de vraag: wel of geen hakken....

Nu moet je weten dat ik lang ben, 1.81m om precies te zijn. Ook ben ik groot. Zou ik 15 korter zijn, zou niemand mij ooit een tweede blik gunnen, alles zou in proportie zijn, maar nu ben ik groot. Ok, tegenwoordig zijn er meer lange vrouwen, maar ik voel me nog steeds uitsteken, boven alles. Dus zijn hakken dan een goed idee? In eerste instantie zeg ik dat dat niet zo handig is. De hakken die ik heb zijn namelijk Dr. Martens. Prachtige instappers, maar met een centimetertje plateau. Dat betekent dus dat er aardig wat lengte bijkomt en ik tegen de 1.90m aan zit. Normaal gesproken geen probleem, maar nu? Misschien niet zo handig. De reden dat ik er toch over nadenk is dat ik het liefst op hakken loop. Dan heb ik namelijk geen last van mijn onderrug. Uitlegje:
In februari ben ik gevallen met de fiets en moest ik naar de fysiotherapeut. Deze meneer zei dat ik een verkeerde houding heb. Iets wat ik al wist en mee heb leren leven. Constante lage rugpijn is iets wat bij mij hoort. Ik weet wat een goede houding is, maar ik kan dat niet altijd. Fysio-meneer zei dat het dan een idee was om op hakken te gaan lopen. Geen palen, gewoon, een hakje. Hij liet het me ook voelen en ja hoor, het klopt. Dus nu heb ik prachtige hakken van Dr. Martens en inderdaad, loop ik hierop heb ik geen rugpijn. Een dag op lage schoenen, Martens of anderen, en daar is de rugpijn weer.
Absoluut reden om gewoon hakken te dragen.... Maar wat zou JIJ doen?

Vandaag komt Grote Zoon eten. Zoals iedere vrijdag eigenlijk. Hij mag dan kiezen wat we eten. Het leuke is dat hij eigenlijk altijd heel gewoon kiest, geen friet, maar stamppot. Maar een absolute favoriet blijft rijst. Vanavond staat dus nasi op het menu. Gemaakt door Lief.

O, dat is waar ook. De vaatwasser is gerepareerd! Hij is al weken stuk, gaf een foutmelding, maar momenteel zitten financieel nou niet echt ruim Ik heb dus geprobeerd om m zelf te maken. Gelukkig ben ik best handig en niet bang aangelegd. Het ding is tenslotte al kapot, wat zou nou erger zijn? Op internet staat ALLES, letterlijk, ook gebruiksaanwijzingen en reparatietips. En wat denk je? Ook DE tip voor mijn vaatwasser. Gisteren dus eindelijk mezelf gedwongen om dat ding op z'n voorkantje te leggen en te onderzoeken. En wat denk je? Gelukt!! Dus als dat onderwijs niets wordt, kan ik altijd nog gaan bijklussen!

Zo, en nu moet ik weg. Duimen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten