vrijdag 14 september 2012

Oeps....

Voornemens....
Elke dag zou ik iets schrijven over het solliciteren. En ja hoor, we zijn nog geen week verder of ik sla al een dag over.....
Anyway, nu weer met goede moed aan de slag. Ik heb nog een mailtje liggen van een ex-collega, zij vertelde me van een vacature waar ik op zou kunnen reageren. Ik moest maar even een brief schrijven.
Ok, dat is een brief voor een baan in een school waarvan ik nog niet precies weet hoe het er uit gaat zien. Officieel bestaat het ook nog niet. Een beetje een gerichte open sollicitatie. Wat moet ik daar nou weer mee?!
Nou, beginnen dan maar. Eerst kijken of ik wat meer info kan krijgen.
Ik heb naar M. (ex-collega) gemaild. Of zij me meer info over de functie kan geven. Dan ook nog surfen naar de school. Altijd belangrijk! Zorg dat je zoveel mogelijk informatie hebt over de school waar je gaat solliciteren. Of het bedrijf, of de instelling. Ook belangrijk, richt de brief of de e-mail altijd ter attentie van iemand. Staat persoonlijker. Mocht er geen persoon in de advertentie staan, dan bel je even naar het nummer wat in de advertentie staat. Dat is sowieso een goed idee, als je van tevoren belt met je vragen, je geeft je naam door, en dat je belt voor vacature X. Je naam is al gehoord dan en blijft hangen. Je hebt dan meer kans om uitgenodigd te worden.
Zo, dan wordt het nu tijd voor mijn brief. Wish me luck!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten