vrijdag 7 september 2012

Waar begin je? (deel 2)

Gisteren lag ik op bed en bedacht me dat ik helemaal ben vergeten om te kijken of er nog beroepen zijn die ik met mijn opleiding kan doen. Ik heb daarover even gesurfd en ik kwam op een forum de volgende lijst tegen:
- groepsbegeleider in woon- en leefgemeenschap voor (verstandelijk) gehandicapten
- activiteitenbegeleiding ouderen
- leerkracht in het ziekenhuis
- remedial teacher
- decaan
- leerkracht/groepsleider op een schippersinternaat.
- jeugdzorg
- begeleider van pleeggezinnen
- riagg?
- lesbrieven schrijven bij organisaties als teleac
- rondleiden bij een museum. Daar voeg ik zelf nog even de volgende bij:
- educatief materiaal maken voor musea
- redacteur bij een kindertijdschrift.
Bovenstaande lijst beloofd veel. Maar niet alle bovenstaande beroepen zou ik willen uitoefenen. Bijvoorbeeld begeleider van pleeggezinnen valt voor mij af. Net zoals een groepsbegeleider. Ik wil niet werken in een leefgemeenschap. Ik wil werken op een school of in het onderwijs. Ehm... MET onderwijs, het mag namelijk direct of indirect te maken hebben met onderwijs. Dan vallen er verder af:
- activiteiten begeleiding ouderen.
- jeugdzorg, tenminste, geen voogd of jeugdreclassering, raadsonderzoeker zou ik wel een fijne job vinden.

En wat er ook hoog op mijn lijstje staat van de banen die ik wel wil: Schoolmaatschappelijk werker.

Nou, een hoop keuzes. Nu verder inderdaad met het criterium "reistijd".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten