dinsdag 11 september 2012

Ga je mee?

Vandaag ga je met me mee op gesprek bij een detacheringsbureau. Ik sta ingeschreven bij zo'n 5 verschillende, met wisselend succes. Bij de een word je aan het lijntje gehouden, bij de ander zegt men alles recht voor z'n raap. Er zijn bureaus waarbij je merkt dat ze niet veel prijs geven, als je dan een aanbod krijgt, hebben ze het over een klant die een vraag heeft. Dit is simpelweg omdat ze geld aan je verdienen. En als jij dan weet welke school, instelling of bedrijf het is, ga je misschien rechtstreeks reageren en dan zijn zij hun commissie kwijt. Anderen, in mijn ervaring degenen die al een gevestigde naam hebben, doen veel minder moeilijk.
Maar detachering heeft voordelen en nadelen.
Goed, de voorbereiding. Gisteren heb ik alles al klaargelegd; kleding, cv, portfolio, diploma's. Vanmorgen was dus een makkie. Eerst zoon K. naar school brengen. Heeft me overigens als alles meezit ook een extraatje opgeleverd. Iemand zocht namelijk vervanging om een stembureau te bemensen. Ik hoor vanmiddag of dat doorgaat. Onderweg naar school blijft de zoom van m'n broek in m'n fietsketting hangen.... Grrrrr.... Een scheurtje aan de zoom... Maar aangezien ik nog een broek aanheb en het scheurtje wel te zien is, maar geen gigantische jaap is, besluit ik om rechtstreeks te gaan en niet eerst naar huis te gaan. Onderweg naar het station merk ik dat ik mijn iPad ben vergeten. Toch terug? Nee, geen halszaak, gewoon bloggen op je iPhone.
Nu zit ik dus in de trein. Ben benieuwd.
Overigens, ik stond al ingeschreven bij het bureau waar ik nu naar toe ga, maar bij een andere vestiging. De vacature waar ik nu voor ga, heb ik via-via. Iemand wist dat ik zocht, gaf mijn gegevens door aan iemand, die had niks, maar wist wel een andere vacature. Zo zie je maar. Het is maar een hele kleine wereld.

Het gesprek was leuk. Er zit alleen een kleine kink in de kabel. De opdrachtgever (klant, opdrachtgever, what's in a name...) zit over budget en moet het groene licht van de directie krijgen om iemand (bij voorkeur ikke) aan te nemen. Dinsdag hoor ik meer. Ik zou het wel vreselijk leuk vinden.
Volgende week vervolg dus.
Nu even bellen voor het stembureau.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten