zaterdag 14 november 2009

Ik ben een Rotterdamse!

Ruim 38 jaar geleden werd ik geboren op de Henegouwerlaan. Sindsdien ben ik een Rotterdamse. Ik hou van Rotterdam, ja echt, ik hou van de rare hoekjes in de stad, ik hou echter ook van al die open ruimte, ik hou van de maas, ik hou van het omrijden omdat altijd wel érgens iets opgebroken ligt, en sinds kort, hou je vast, begin ik zelfs sympathie te voelen voor "Zuid". Ik weet het een meisje uit Noord hoort niet "op" Zuid, maar toch...
Als je dan al deze leuke plekjes ziet.
Dat is absoluut het voordeel van het werk wat ik nu doe, ik zie zoveel stukken van "mijn" stad, stukken die ik helemaal niet kende, stukken die ik niet eens wílde kennen, omdát ze "op" Zuid lagen.
Ok, het zal nooit kunnen tippen aan Blijdorp (waar ik zelf ben opgegroeid) of aan Delfshaven, maar het is toch Rotterdam. Af en toe denk ik zelfs dat het méér Rotterdam is dan Noord.... (maar dát durf ik nog niet hardop te zeggen....)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten