woensdag 8 november 2017

Voorstanders van de zomertijd

Soms he, heel soms krijgen we een berichtje op de petitie van 'Zomertijd Afschaffen'. En nog minder vaak (zeg maar bijna nooit) is zo'n berichtje negatief; waar ik het gore lef vandaan haal om aan de haal te gaan met een Nederlandse traditie. Dat dit het volgende is, dat ik ook wel tegen Zwarte Piet zal zijn en meer van die zooi. 

Op dit soort berichtjes antwoord ik altijd heel geduldig. Ik leg deze mensen uit dat het twee verschillende dingen zijn, dat de zomertijd echt gezondheidsschade veroorzaakt, dat er evenveel licht is als anders, maar dat de industriële klok anders staat. Dat dat echt alles is. Voorts wijs ik de schrijver wanneer hij/zij mij wijst op het aantasten van traditie, dat het een veel langere traditie is in Nederland om géén zomertijd te hebben. En dat het nu eenmaal 'traditie' is in Nederland dat het in de zomer met standaardtijd om 21:30 donker is en om 3:30 weer licht.


Kijk, ik kan wel beginnen over de zon op het hoogste punt en zo, maar meestal zijn dit mensen die dit als een soort 'religie' zien, daar valt niet mee te discussiëren.

Zo ook net. Onderstaand berichtje kreeg ik binnen op stopdezomertijd@gmail.com. Dit is het e-mailadres dat bij de petitie hoort. Het vervelende van dit berichtje is dat dit berichtje anoniem is. Het e-mailadres klopt niet, er staat weliswaar wel een naam bij, maar ja, er zijn meer hondjes die fikkie heten.
--------------------
Uw naam: Hakan
Uw e-mailadres: gcfg@ghgg.nh
Het onderwerp: Afschaffen wintertijd

Jammer dat de petitie van 'afschaffen wintertijd' is stop gezet nu dat de andere zo populair is geworden (zomertijd). Ik denk dat voor die mensen het niet uitmaakt welke van de twee afgeschaft worden, terwijl afschaffen wintertijd toch de meeste voordelen biedt. 
-------------------------

Dus, beste Hakan, als je werkelijk deze discussie aan wilt gaan, ben ik best bereid je te woord te staan, maar stuur mij dan je e-mailadres of reageer op de pagina 'Stop het verzetten van de klok', ik ben zeker bereid je te woord te staan. 

Groet,
Anouk 'Meiniet' Verhaaff

2 opmerkingen:

  1. Nog geen reacties over discriminatie van die knappe indiaan boven? Zomertijd is van de jaren 70, dus om dat nou 'traditie' te noemen. Wintertijd is niet mee geknoeid, dus hoeft niet verzet te worden. Zijn mensen nou zo kortzichtig of nog wifi in hun oren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep. Ze zijn echt zó kortzichtig.
      Maar ach, het zijn net kinderen, gewoon blijven herhalen, uiteindelijk zullen ze het wel snappen.

      Verwijderen