vrijdag 11 juli 2014

Dansen

Nu we het toch over dansen hebben…..
Ik let vaak op hoe mensen dansen in clipjes. Dat hoeft niet perse vlekkeloos te zijn, maar vooral de techniek. Voorbeeldje:

Hier wordt echt perfect in gedanst, naar mijn bescheiden mening. De muziek is een ander verhaal, maar het dansen vind ik echt prachtig!

Dan heb je deze clip (uit "Singing in the rain"). Dit is ook prachtig, maar van een volledig andere orde:
En dan om het af te maken weer een heel ander soort dansen (ik heb ooit in een ver, grijs verleden aan stijldansen gedaan…): En dan moet je vooral letten op wat er om de zangeres (de geweldige Sophie Ellis Bextor) heen gebeurt.
Zo heb je vast nog wel meer mooie dansclipjes, maar vooral deze drie vind ik echt ge-wel-dig!

Nou vooruit, eentje om het af te leren; uit een van mijn favoriete films "Strictly Ballroom":
"Now THAT is Paso Doble!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten