woensdag 17 april 2013

Werk?

Vanochtend heb ik een ochtendje meegelopen met de Wijkschool in Zuid. Wat was dit leuk!! Wijkscholen zijn de laatste tijd wat negatief in het nieuws geweest, maar dat is nogal overtrokken, sensatiezucht. Natuurlijk zijn er wat strubbelingen, maar kom op, ze werken met "laatste kans'ers" Dan moet je niet alleen stevig in je schoenen staan, dan staan ook de wolven langs de kant te wachten. Lang zitten praten met iemand die al langer bij de wijkschool werkt. Ze vroeg me of ik geschrokken was. Nou, dan moet je toch echt met zwaarder geschut komen, ben ik bang. Ik ben niet snel bang te maken en schrikken doe ik zeker niet snel. De wijkscholen zijn een onderdeel van Rotterdams Offensief, een organisatie die probeert om jongeren aan een startkwalificatie te helpen, een re-integratie traject. Er zijn drie wijkscholen, een op Noord en twee op zuid, een in Charlois en een in Feijenoord. Vandaag dus bij de wijkschool in Feijenoord geweest. Wat zou ik het leuk vinden om hier te werken!! Ik hoor het deze week. Vandaag, morgen of overmorgen.... Duimen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten