dinsdag 9 februari 2010

Boodschappen

"Luister goed naar wat er wordt gezegd;
luister beter naar wat er niet wordt gezegd."

Ik kreeg deze "dagelijkse gedachte" zondag in mijn mailboxje. En ik kan het niet nalaten hier nog iets over te schrijven. Ik ben het er namelijk niet mee eens. Wanneer iemand mij iets zegt, ga ik uit van de woorden die er gezegd worden, niet van een of andere geheime boodschap die iemand er tussendoor vlecht. Ik KAN daar niets mee. Wanneer iemand zegt "geen probleem" hoor ik ook precies dat, ik hoor niet of er eventueel een boodschap meegezonden wordt. Ook werkt dat de andere kant op. Wanneer ik zeg "geen probleem" is het ook precies dat, geen probleem. Er is geen achterliggend verhaal, geen "verborgen agenda", daar is die van mij, agenda, overigens veel te groot voor, om te verbergen. What you see is what you get.
Misschien toch een klein beetje autisme?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten